Om Calluna Assistans

Calluna Assistans är grundat av föräldrar, syskon och assistenter till multihandikappade brukare som vi levt och jobbat med i många år. Vår bakgrund och egen livssituation gör att vi har verklig inblick i och förståelse för vad assistans är och hur den ska fungera, ur alla perspektiv.

Efter flera år med kommunen som assistansanordnare startade vi ett eget assistansbolag 2006. Vi kunde då anpassa assistansen efter våra barns behov på ett bättre sätt och samtidigt ge våra assistenter en mer kreativ arbetsmiljö. Efter att i sju år löst vårt eget assistansbehov kände vi alla att vi hade så mycket erfarenhet i bagaget att det vore synd att inte låta fler ta del av vårt kunnande. Vi expanderade därför verksamheten och startade Calluna Assistans i maj 2013.

Våra barn är multihandikappade och behöver heltidsassistans. Detta har gjort att vi har höga krav på assistenter och på arbetet som utförs. Vi har därför stor vana av att anställa och att på rätt sätt introducera ny personal. Det viktiga för oss är att samspelet mellan brukare och assistent fungerar och att assistansen är personligt utformad efter varje brukare.

För oss är det en viktig aspekt att all personal kontinuerligt får utbildning i hjärt- och lungräddning men även att man som personal får den utbildning man själv känner att man har behov av med den specifika brukaren.

Välkommen att kontakta oss så pratar vi om just dina behov!

Har du några frågor eller behöver mer information, kontakta oss gärna på info@callunaassistans.se eller på 044-777 01 00.
När du fyller i och skickar in formuläret, godkänner du också att vi tillfälligt lagrar dina kontaktuppgifter. Detta för att vi ska kunna återkoppla till dig i ditt ärende. För mer information kring vår personuppgiftspolicy, vänligen klicka här.

Närhet

– Närhet innebär att du som kund alltid har en personlig kontakt på Calluna Assistans.
– Närhet innebär att vi är lättillgängliga.
– Närhet innebär att vi för assistans i närområdet.

Glädje

– Glädje för brukarna då de känner att verksamheten uppfyller de önskemål och krav som de ställer.
– Glädje för brukarna då de möts med respekt, integritet och att vi alltid har deras bästa i åtanke.
– Glädje för de personliga assistenter som finns i verksamheten, att de trivs på sin arbetsplats, att de får komma till tals, blir hörda och att de känner glädje i att arbeta just med de brukarna som de gör.
– Glädje för verksamhetsledarna för att de vet att de anordnar den bästa tänkbara assistansen för brukarna.
– Glädje för anhöriga därför att brukarna har den bästa möjliga assistansen.

Omtanke

– Omtanke om brukaren som är i centrum.
– Omtanke om assistenterna och de som arbetar tillsammans.
– Omtanke av verksamhetsledaren som har ansvaret att alla trivs.
– Omtanke om brukaren, familj och vänner då vi har ett ansvar att ge bästa möjliga assistans.

Engagemang

– Brukarens möjlighet att påverka genom sitt eget engagemang.
– Assistenternas engagemang för brukarnas bästa och sina arbetsuppgifter.
– Verksamhetsledarnas engagemang i verksamheten, dess utveckling och säkring.